Yazı Duyurusu

Menu

BİRAZCIK ANLAYIŞ

AÇIK, ŞEFFAF ve ANLAŞILIR İLETİŞİM


**Sağlıklı bir iletişim ancak insanlar birbirlerini dinlediklerinde, birbirlerinin duygu ve düşüncelerini anlamaya çalıştıklarında, söylemek istediklerini karşısındaki insanın duygu ve düşüncelerini dikkate alarak açık ve anlaşılır bir şekilde (ima etmeden) söylediklerinde mümkün olacaktır. Bu sayede insanlar birbirlerini daha iyi anlayacaklar, sorun yaşadıklarında daha kolay çözüm yolları üretebileceklerdir.


Açık ve Anlaşılır İletişim Önündeki Engeller


**Dinlemeden eleştirmek ve ön yargılarla hareket etmek.

**Sürekli olumsuz davranışlarla ilgilenmek.

**Geçmişte yaşanan ya da söylenenleri tekrar tekrar gündeme getirmek.

**Duygu ve düşünceleri açıkça ifade etmek yerine ima etmek.

**Karşı tarafın kişiliğine eleştirilerde bulunmak. (sen hep böylesin, sen hep böyle yaparsın zaten vb.)

**Karşımızdaki kişinin ne düşündüğünü ya da ne hissettiğini dikkate almamak.

**Her zaman kendimizin haklı olduğunu düşünmek, haklı çıkmak için her yolu denemek.

**Yukarıda sıralanan maddelerden anlaşıldığı üzere, insanların birbirleriyle olan ilişkilerinde karşı tarafı dikkate almamaları her zaman sorunlara neden olmaktadır. Bu sorunlar, insanların günlük yaşamlarını olumsuz yönde etkilemektedir.

Eşler arasında, anne ve babalarla çocuklar arasında, öğrencilerle öğretmenler arasında, çalışanlarla yönetenler arasında en çok yaşanan sorunlar iletişimden kaynaklanan sorunlardır. Bu yüzden:



Açık ve Anlaşılır İletişim İçin Yapmanız Gerekenler



**Karşınızdaki insanı ne demek istediğini iyice anlayıncaya kadar dinleyin.


**Konuyu bütüncül bir şekilde anlayıp, sadece olumsuzlara ya da olumlulara odaklanmayın.



**Karşınızdaki insanın o an neler hissediyor olabileceğini tahmin etmeye çalışın.


**Tepki verirken hangi konuyla ilgili konuşuyorsanız, o konunun dışına çıkmayın.

**Düşünmeden tepki vermeyin.

**İçinde bulunduğunuz yere ve zamana uygun tepkiler verin.

**Ne olursa olsun tepkilerinizi (duygu ve düşüncelerinizi) ertelemeyin.

**Sürekli geçmişi kurcalayıp insanların hatalarını yüzlerine vurmayın. Sadece bugün olup bitenlerle ilgilenin.

**Söylemek istediğiniz her şeyi karşınızdaki insanı (eşiniz, çocuğunuz, anneniz, babanız vb) dikkate alarak söyleyin.

“Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır’’… Mevlâna




Not: Bu yazının hazırlanmasında Psikolojik Danışman Mustafa KALAYLI ve MEGEP'in katkıları başta olmak üzere birçok kaynaktan faydalanılmış olup danışmanlık, sağlıklı iletişim, etkili iletişim, açık ve anlaşılır iletişim önündeki engeller, Açık ve Anlaşılır İletişim, kişiler arası iletişim engelleri, kişiler arası iletişim engelleri ve aşma yolları ile ilgilidir.

Share This:

MUSTAFA KALAYLI

I'SİTEMİZDE; İNSAN VE İNSANLIĞA FAYDALI OLABİLECEK "İYİ, DOĞRU VE GÜZEL OLAN HER ŞEY" SİZLERİN İSTİFADENİZE SUNMAKTAYIZ ....

Yorum Yok " BİRAZCIK ANLAYIŞ "

  • To add an Emoticons Show Icons
  • To add code Use [pre]code here[/pre]
  • To add an Image Use [img]IMAGE-URL-HERE[/img]
  • To add Youtube video just paste a video link like http://www.youtube.com/watch?v=0x_gnfpL3RM